Аз карам вече 3-та смяна с Castrol Edge 10w60 и съм супер доволен. Преди бях с Agip Racing 10w60, а Селенията отдавна я отказах. Дори дизеловата още от миналата есен я движа с Edge 5W-40 и зимата си беше перфектна. Оценката ми е основно изградена от начина, по който "звучи" мотора, а също и от преглед на източеното старо масло по време на смяна. Но всеки си има мнение по този въпрос и предпочитания. В крайна сметка доста хора в този форум, а и не само са на мнение, че за двулитровия туин спарк 10w60 е правилният избор.
Известие
Collapse
No announcement yet.
кое масло е по добро за т.с мотор на 156 ца
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Първоначално публикувано от vlalov Покажи съобщениеЕдното (рейсинг) е за стрийт расери с нормални двг, а спорта е за ГТА и нагоре (пипани)-една добавка в повече и лев на литър нагореот Рейсинга
156 2.4JTD 136+ PS
Comment
-
Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщениеСамо че си се объркал Спорта е по евтино и с 2лв на литърот Рейсинга
Ако си купувал от там мое да ги питаш да не са в грешка с цените - има магазинери дето не знаят кое какво е така че...AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y
Comment
-
За жегите в Гърция от Селения 10w60 racing съм доволен,но както казват някои колеги за зимата не е добро,Ди Стефано е много прав Кастрол Едж е много добро масло,един път съм слагал и определено е по-добро от Селенията.
Иначе доста са хубавите масла,които са подходящи за ТС,всичко е въпрос на избор и зависи как я караш колата.........Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
Citroen C2 1,6 Sensodrive
Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX
....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!
Comment
-
Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщениеПод така поставен въпрос мисля че колата ти гори масло. Ако е така и си мислиш че с по гъсто масло ще се оправи на 16V. TS, няма да стане гарантирамКазана дума,хвърлен камък.Мълчанието е злато.
Comment
-
Първоначално публикувано от napoli Покажи съобщениеИма оправия 15на50 Мотул.Fiat Punto 1.4GT 1996
Hyundai Tucson 2.0 2007
Renault Clio 1.5 2019
Comment
-
Aз карам с ERG Olikron 5W40.... в момента е на 18000км и се държи перфектно.
Ето един интересен факт: Италианската рафинерия
ERG Petroli произвежда за следните компании:
BP: 18 000 тона
TOTAL: 7 500 тона
FL Selenia: 5 800 тона
ERG Raffinerie Mediterranee е рафинерия с големи мощности, намираща се на о. Сицилия и това е нещо като ишлеме........за цитиранитe по горе компании.
Още един интересен факт: Европейската комисия (ЕК) даде одобрението си за създаването на съвместно дружество между две компании - Total и ERG Petroli. Общата компания ще бъде активна в областта на рафинирането на петрол и предлагането на петролни продукти на пазара.Разпределение на капитала: TOTAL 49% - Erg 51%.
http://www.totalerg.it/Last edited by toto99; d.m.y г., 10:19.Alfa Romeo 146 1.6 t.s.
Comment
-
Както и по-горе беше споменато, така както пита колегата, явно мотора му е пийвал масълце и сега се чуди какво да налее. А дори и да не е, пак си е дилема, донякъде, какво да налееш в един ТС.
Аз, по съвет на Ферариста, а и защото знам какви качества имат маслата Yacco, налях 5-40 на моята кочинка, като за 7000 км изпи 1.5 литра. Чак се замислих дали моторетката не е щета... и самия Феро се втрещи, защото той кара почти всичките си коли с него и проблеми няма. Отгоре на това, като видях как изфирясва скорострелно това масло, спрях и да карам по-спортно и буквално съм се возил пенсионерската - пак си го пиеше... градско, на студен мотор, на дълги извънградски преходи - все тая. Реших да направя първия и основен тест при горене на масло - да сменя с по-гъсто. Кастрол Едж 10-60 сипах, направо радикални мерки взимам, за да видя какво ще се случи... за вече изминати малко над 1000 км при всякакви условия - магистрала, двупосочен път, градско, не е помръднало, което за начало е добър знак. Дори онзи ден на магистралата си позволих каране малко по-юрбулешката и пак не беше помръднало на пръчката.
Явно е, че от мотор до мотор, макар и един и същи модел, има разлика. Като добавим и стил на каране и начин на ползване на колата - къде се кара предимно - всичко става относително. От мен обаче, определено засега мога да дам още един глас за 10-60, в частност Кастрол Едж.
И ако трябва да избирам между 10-60 и 10-40, определено бих избрал първото, защото вискозитета за палене на студено е същия - това, че зимата било зор с него не е вярно - колкото е зор с 10-40, толкова и с 10-60. А за топъл мотор при 100 градуса, вискозитета е с много по-добри показатели, маслата на 10-60 са абсолютно от по-висок клас и са пълни синтетики. Е, това се отразява и на цената, ама то кое ли е евтино при нашите Алфи, че точно от масло да се циганим...
20-50, или масла като 20-60, или дори 15-50 като Yacco Galaxie, ако са сипани в двигател, който не се кара често по спортен начин, са нещо безмислено. Айде, 15-50 на Яко иди-дойди, макар че е гъсто за зима и студ, ама рейсинговите масла 20-50 и 20-60, които най-често са естерни, ако не се ползват за пистово каране, са безумие. Още повече, естера е летлив и за никакво време тези масла си губят качествата. Не случайно на тях пише "да се сменя след всяко състезание", а не се посочват км или период от 1 год, както е стандартно.
В отговор на въпроса на колегата, отворил темата - ако не ти се свидят 120-150 лв за 5-литрова туба 10-60, сипвай от него.Две черни перли...
Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93
Comment
-
Аз не твърдя, че от Кастрола не ми е пипала мойта, но като цяло ако го е правила е било малко в нормални граници.Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената
Comment
-
Първоначално публикувано от -Bobby- Покажи съобщениеАйде, 15-50 на Яко иди-дойди, макар че е гъсто за зима и студ...
Това, което казваш за значението на цифрите за студено и топло е доста относително според мен (Най-малкото масла с означение 10W40 има полу- и пълна синтетика на цена х2 от полу-то - дали са еднакви, само щото и на двете пише 10W40?)
И в този смисъл питането в темата като са цитирани само цифрички на мен ми изглежда като "Коя алфа е по-хубава, червената или тъмно синята?"
На лепенката под предния капак на алфата пише марка и модел на маслото, което е предназначено за нея. Специално за галакси-то, което колегата споменава, на тубата пише, че надхвърля всички съществуващи стандарти, така, че ми се струва безопасно за проба...
Comment
-
Галаксито дори съм го виждал как се държи в напилен 2.9 V6 мотор с чарджър, мега скуирт 2 и по груби сметки - над 500 магарета мощност... не само, че е безопасно за проба, но и моторетката ще изпита истински кеф, ако й се налее такова нещо... (виждал - да се подразбира, по уреди за налягане и темп на маслото).
Да, категорично си прав, че между минерално 15-50, дето е по 5 ле'а литъра и 15-50 като Галаксито, има огромна разлика. Ама ми е странно че за тази разлика съдиш от състоянието на течността...
И пак си прав, че така цитирани само цифричките, не представляват коректно зададен въпрос, ама все пак, като си говорим за ТС, смятам, че е изключено дори да споменаваме минералните масла - ясно е, че ако е 15-50, 20-50 или 20-60, ще да е пълна синтетика.
А относно "заяждането" (не го приемам за такова) - състоянието на течността не е показател за поведението на маслото при ниски темп (числото преди W) и за висока темп (числото след W). Щото 75-90 за трансмисии, по силата на логиката, би трябвало да е по-гъсто от боза, а от всичко, което съм виждал, се бландика като вода в тубата, много повече от моторни масла 10-40 и 5-40. Дали е минералка или пълна синтетика, 15W си е масло с много по-"ранна" точка на сгъстяване и много по-висок кинематичен вискозитет при ниски темп и до 40 градуса. От тази гледна точка, такова масло е по-"мазно", логично оттам идва краткия лаф, който разговорно си ползваме, че е по-"гъсто". Дори полусинтетики на 10W развъртат по-лесно, това дори съм го пробвал и усещал лично.Две черни перли...
Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93
Comment
-
Имах предвид, че на вид галаксито е по-рядка течност от рейсинга примерно...
Първата цифра преди W-то според моите силно теоретични познания в областта, показва ламерски казано степента до която маслото си губи свойствата за смазване на студено (колкото по-ниска цифра, толкова по-малко ги губи), което не съм сигурен дали има връзка с вискозитета (дали е гъсто или рядко)... Обаче ако разсъждаваме чисто логически (демек може и да не е правилно разсъждението ми), едното си губи повече смазочните свойства от другото... Обаче пък от друга страна изначално то има по-добри свойства от това дето по-малко си ги губи, демек в крайна сметка дори и повече да ги изгуби, не е ясно дали пак няма да е финиширало в по-благоприятна точка от другото, което по-малко се променя на студено, но пък по принцип си е с по-смотани смазващи свойства...
ПС: Това е първия изчерпателен, културно написан и обоснован отговор, на който се натъквам във форума
Comment
-
Мерсим.
Продиктуван е от факта да не си говорим глупости, а да говорим правилно за нещата.
Няма какво да разсъждаваме логически - хората са прокарали нещата, въвели са стандарти и тези цифрички, както и буквите, с които обозначават маслата в спецификациите, са лесния начин да разберем лудите им химически и след това полеви механични тестове, кой бъркоч как се представя при едни определени условия.
Реално, това нещо, което е 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, са вискозитетните индекси, по които SAE класифицира едно масло. Специално за числата преди W, тестовете се правят според правилата, описани в стандарта SAE J300 за определяне на сингъл грейд маслата и тяхното "тегло", в частност - "зимните" сингъл грейд. Серията от тестове, за да се класифицира едно масло, реално са два и се правят при различни ниски температури. За да не забатачвам нещата, само ще ги кажа както си се водят на английски - правят се с Cold Cranking Simulator и Mini-Rotary Viscometer. На колкото по-ниска темп маслото издържи тестовете, означава че толкова по-трудно си губи качествата. Простият пример е - ако едно масло се справи с изискванията за покриване на 10W и 5W, но се издъни на 0W, то се класифицира като 5W. Съответно, в спецификациите на маслата, може да се види един ред, в който пише динамичния вискозитет на маслото при студени условия.
Аналогично, за не-зимните сингъл грейд масла се прилагат тестове при темп от 100 гр целзий, за да се определи към кой индекс да отговаря маслото - дали да е 20, 30, 40, 50 или 60. Съответно, в спецификацията на маслото, има ред, в който пише кинематичния вискозитет при 100 гр и мерната единица е квадратни мм за секунда (по-високата стойност е по-добре). По принцип, съм чел, че се правят и разни тестове при 150 гр и там не вникнах на 100% за какво иде реч, но със сигурност разбрах, че се правят и тестове на високи темп, докато се получи срязване на маслото (онзи момент, в който става на чорба, а мотора става на дроб сърма). При много от масовите днешни масла, стойностите са над 200-220 градуса.
Съответно, на база тестове едновременно за зимните сингъл грейд и не-зимните сингъл грейд масла, се определят мулти-грейд вискозитетните индекси на едно масло. Реално, мулти-грейд маслата, с които караме всички, са вид компромис между зимно и не-зимно сингъл грейд масло, защото е малко безумно 2 пъти в годината да сменяш масло, както правим при гумите. И за разлика от гумите, при които 4-сезонната гума е доста компромисно решение, при маслата мулти-грейд решението е далеч по-добро и приложимо - да живее химията.
И накрая - защо масла като 10W-60 са много по-скъпи от такива като 10W-40, примерно? Ами тук вече може и логиката да вкараме - такова масло, което да е хем достатъчно динамично при кучи студ и супер добре смазващо при висока работна темп на мотора, може да бъде произведено само с преобладаваща или изцяло синтетична разработка, защото на минерално ниво, такъв диапазон от зимния до не-зимния грейд, не е възможен, още повече - добър динамичен вискозитет на студено при минералка, също е трудно постижим. Затова мулти-грейд масла с 0W, на практика винаги са синтетични. Като има едно важно уточнение - полу-синтетиката не означава 50/50, в много случаи е около 60/40 в полза на синтетиката (такива са предимно 10W-40). Пълната синтетика пък от своя страна не означава, че маслото е изцяло синтетично, често е нещо от вида 80-90% (5W-30 и 5W-40 са често срещаните такива). Пълните, ама наистина пълни синтетики, са си обозначени с едно 100% и често са изключително скъпи масла, често им слагат търговски названия като Racing и т.н.
В общи линии, това са нещата, останалото са детайли (както например е при Галакси 15-50 на Яко, което всеки лаик би казал, че е минералка, а всъщност е 100% синтетична разработка с цел при високи работни температури, кинематичния вискозитет да е много по-висока стойност, отколкото е при една минералка на 50).Last edited by -Bobby-; d.m.y г., 18:08.Две черни перли...
Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93
Comment
Comment